Jak zdobyć szacunek jako lider nowego zespołu?

Niniejszy artykuł pod tytułem Jak ważne jest wykształcenie? nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Jak ważne jest wykształcenie? należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Warto mieć świadomość, że jednym z bardziej istotnych wyzwań nowych liderów jest uzyskanie szacunku ze strony swojego zespołu. Trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to zdecydowanie trudniejsze niż mogłoby się wydawać.

Nauka

Nie tylko zespół musi dostosować się do lidera, ale również lider do zespołu. Należy najpierw dowiedzieć się “jak to się tutaj robi”. Nie można rozpocząć od przypisania zasad. W zdecydowanej większości przypadków menadżerowie nie poświęcają odpowiednio dużo czasu na uczenie się od swojego zespołu.

Dostępność

Pracownik powinien czuć, że może przyjść do swojego lidera z problemem lub w momencie, gdy będzie potrzebował pomocy. Lider musi dodatkowo upewnić się czy zespół wie, że jest on dla niego dostępny.

Przyznanie się do błędu

Lider musi potrafić przyznać się do błędu przed swoim zespołem. Jak wiadomo każdy jest tylko człowiekiem. Rekomendowane jest zatem przyznanie się do ewentualnego błędu, a następnie podjęcie kroków, w celu jego naprawy. Można w ten sposób zyskać ogromny szacunek.